søndag 19. september 2010

BSJ Baby Surprise Jacket

Det har vært mange nye verdensborgere blant familie og venner det siste halve året, og blant annet har det resultert i 3 forskjellige BSJ av Elisabeth Zimmermann (oppskriften finnes bl.a. i denne boken). Som de fleste som har forsøkt seg på denne geniale lille strikkekonstruksjonen er jeg blitt hektet, og leter egentlig etter nye ofre vakre bebiser å strikke til.

Den første strikket jeg til Johannes som ble født i mai. Sammen med en heart-patch kyse fra samme designer og et par sokker ble det et lite sett:


De store sokkene bli gitt til mammaen som jo også fortjente litt hjemmestrikket oppmerksomhet.

Den neste ble gitt til Lillebror som ble født i juli, sammen med nok en heart-patch kyse og et babyteppe i regnbuefarger:



Og til slutt et sett til lille Ayanna som ble født for et par dager siden. Nok en gang med heart-patch kyse i tillegg til et lite sjal...


...og to par sokker.

 




Velkommen til verden, alle sammen!


6 kommentarer:

Beate sa...

Kjempefine sett!!
Nå har jeg bestilt garn. Det ble arwetta i lyngfarge.. :) Holder på med en kjole med masse masse mønster og utfordringer i massevis, så kanskje det kan være greit med et helt enkelt prosjekt også..

Beate sa...

rødkløver var det vist som var fargenavnet :)

Hege sa...

Her var det masse flott strikking ;)

Muffin sa...

Næmen, så mye fint du har produsert da! Den jakka er så søt, og herlig med alt det tilbehøret.

sipusa sa...

Så mye fine babysett! Men jeg likte aller best det hvite og grønne:-D

Sivangj sa...

Utrulig masse flott strikking
Er desverre bare flink til å se andres produksjoner og lage meg lister på alt jeg ønsker å gjøre
Men alt for lite blir ferdig ...
Ha en hærlig dag foresten
Klem fra Siv