søndag 20. september 2009

Hvordan strikke sokker...

Jeg er - som tidligere nevnt - nesten ikke i stand til å følge et mønster. Jeg lar meg mer inspirere av bilder, og strikker etter innfallsmetoden. I sommer begynte jeg på et prosjekt for å finne den ultimate sokken til meg selv. Jeg innehar både andeføtter samt høy vrist, og mye blir enten for smalt eller for trangt til å få over hælen... så da er det bare én ting å gjøre: eksperimentere!

Første forsøk resulterte i røde ankelsokker


Disse ble jeg egentlig veldig fornøyd med, for ribben på vristen ga god passform. Da var det bare å gruble videre, og det gjorde jeg da jeg laget dette innlegget tidligere. Sokkene som ble resultatet av det forsøket så slike ut:


...ganske fornøyd, absolutt på riktig vei, men enda ikke helt i mål. Det måtte litt mer stramming og ribbing til før jeg ble fornøyd.

Det foreløpig siste resultatet ser slik ut:



Flere bilder av de forskjellige sokkene kan du finne på Ravelry, her (røde), her (grønne) og her (lilla).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Både passform og mønster ser jo veldig bra ut :) Skikkelig fin farge på siste utgaven her og :)

Hanne sa...

Så flink du er som prøver deg sånn frem. Jeg tar det første jeg finner jeg også bestemmer jeg meg for at disse var perfekte, hehe.

KRØLLEMIKKEL sa...

Så mange flotte sokker!